24.10.2023. sēdē LU Akadēmiskās ētikas komisijas (turpmāk – Ētikas komisija) šādā sastāvā: Agnese Arāja, priekšsēdētāja, Olga Ošeniece, priekšsēdētājas vietniece, Dace Raipale, sekretāre, Dace Kazāka, Lauris Liepa, Eva Borska un Laima Geikina, izskatīja X fakultātes darbinieku X iesniegumu, kurā lūgts izvērtēt dekāna/-es iespējamos Akadēmiskās ētikas kodeksa pārkāpumus, kas izpaudušies vadības stilā, kā norādīts iesniegumā, tas esot agresīvs, cilvēka cieņu aizskarošs, manipulējošs (bosings/mobings) un ne mazākajā mērā nav vērsts uz sadarbību.

Ētikas komisija vienbalsīgi nolemj: 

  1. ka nav gūts apstiprinājums tam, ka X fakultātes dekāna/-es vadības stils būtu manipulējošs un cilvēka cieņu aizskarošs.  
  2. Vienlaikus Ētikas komisijas atzīst, ka dekāna/-es un darbinieku komunikācija un sadarbība ir apgrūtināta, kas izriet no  samilzuša emocionāla konflikta. Tāpēc Ētikas komisija aicina abas konfliktsituācijā iesaistītās puses turpmākajā ikdienas sadarbībā strikti ievērot LU Akadēmiskā ētikas kodeksa 9. punktā pausto cieņas un koleģialitātes principu, kas rosina cieņpilnu komunikāciju personai ar personu, sekmējot LU saimes locekļu savstarpēju sadarbību un saliedētību kopīgai atbildībai par kvalitatīvu izglītību. Kā arī LU Akadēmiskā ētikas kodeksa 6. un 7. punktos pausto atbildības, godprātības un taisnīguma principus, kas deklarē krietnu rīcību, paredzot savas rīcības sekas un atturoties no savtīguma, maldināšanas un darbībām, kas var kaitēt pienākumu izpildei, savstarpējai cieņpilnai komunikācijai vai citai personai. 
  3. Ņemot vērā kolēģu savstarpējo attiecību saasinājumu, Ētikas komisija aicina abas iesaistītās puses savstarpējā saziņā, tostarp elektroniskajā saziņā, izmantot cieņpilnu un lietišķu komunikācijas stilu, skaidri ievērojot katras amatpersonas / katra darbinieka atbildības robežas. Šādas saziņas veicināšanai, Ētikas komisija rekomendē kā papildus elektronisko vēstuļu adresātus norādīt darba devēju. 
  4. Ētikas komisija rekomendē rektoram izvērtēt iespēju dekāna/-es un iesnieguma adresātu samilzušo problēmsituāciju risināt, piesaistot mediatoru.