2. februāris, 2017
10:00 - 15:00
Jūrmalas gatvē 76, 303. (vec.korp.)
Sekcijas sēde "Sociālā pedagoģija"
Pedagoģija
Vadītājs Astrīda Raževa
Alvars Baldiņš
Sociāli atbildīga skolas vides ekoloģija
Anita Berķe
Izglītības iestādes un vecāku sadarbības pieredze bērnu bilingvālā izglītošanā
Sigita Burvytė, Elena Kocai
Pozitīvs sociālpedagoģisks atbalsts vecākiem kā ģimenei.
Linda Daniela, Dita Nīmante
Pedagoģiskās darbības iespējas bērnu namā - patversmē, normatīvais regulējums
Mihails Firsovs
Konfesionālās izglītības sociālie aspekti.
Valdis Folkmanis
Uz Montesori pedagoģijas principiem balstītās multisensorās terapijas izmantošana bērnu ar īpašām vajadzībām atveseļošanai
Mārīte Grīviņa- Krauze
Sociālā pedagoga darbs ar ģimeni un bērnu, kuram ir speciālā izglītības programma
Violeta Jegelevičienė, Odeta Merfeldaitė, Asta Railienė
Integrētās palīdzības modeļu bērnam izstrāde institucionālajā un stapinstitucionālajā līmenī
Valdonė Indrašienė, Agata Katkonienė
Sociālā un izglītības palīdzība emigrējušo vecāku bērniem Lietuvā.
Natālija Novosada
Sociālā pedagoga sadarbība ar vecākiem sākumizglītības posmā
Andrejs Mūrnieks
Skolēna un pedagoga dialoga nozīme izglītībā kā socializācijas procesā
Astrīda Raževa, Anita Berķe
Sociālo pedagogu studiju programma un tās realizācija atbilstoši iekļaujošās izglītības principiem
Ilze Stikāne
Tabu tēmas bērnu un jauniešu literatūrā literatūrā
Lolita Šelvaha
Kompetenču pieeja dzīves prasmju attīstībā izglītības procesā kā viena no iespējām dzīves kvalitātes pilnveidē.
Airisa Šteinberga
Ieklaujošās izglītības Latvijā pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums.
Anda Zaumane
Sociālais pedagogs pirmsskolas izglītības iestādē
10:00 - 17:00
Jūrmalas gatvē 76, G-18
Sekcijas sēde "Daudzveidīgā pedagoģija kvalitatīvai izglītībai"
Pedagoģija
Vadītāji: Iveta Ķestere, Baiba Kaļķe
Valda Kļava (LU)
“… Lai jaunatne savā draudzē var grāmatu lasīt un savus kristīgos gabalus saprast” - izglītotības faktors Reformācijā
Aīda Krūze (LU)
Reformācijas izaicinājumi pedagoģijai: skola, skolotājs, mācību grāmata
Laima Geikina (LU)
Pedagoģijas teoloģiskie aspekti: teologu P.Tilliha (1886 - 1965) izglītības teoloģija un S. Hauervasa (1940) laika un telpas izpratne
Alīda Zigmunde (Rīgas Tehniskā universitāte)
Reliģija Rīgas Politehnikumā/Rīgas Politehniskajā institūtā (1862-1918)
Arnis Strazdiņš (LU)
Reformācijas atspoguļojums pedagoģijas vēstures mācību grāmatās Latvijā 20.gadsimtā
Ilze Šenberga (Daugavpils universitāte)
Vēstures mācību grāmatas pamatskolai Latvijā 20.gs. 20.- 30. gados
Iveta Ķestere (LU)
Sociālpolitiskā konteksta refleksijas Eiropas mācību grāmatās (1940 – 1956)
Irēna Saleniece (Daugavpils universitāte)
Latvijas skolotāji sovetizācijas procesā (1944–1956)
Baiba Kaļķe (LU)
Padomju skolotāja vizuālais tēls (1956–1985): ideāls un realitāte
Kitija Valeiņa (LU)
Klases noformējuma transformācijas politiskās varas maiņas kontekstā (1985–2004)
Irēna Žogla (LU)
Pedagoģija un/vai Izglītības zinātne/zinātnes
Aija Abens (Okupācijas muzejs)
Demokrātiskās pedagoģijas izaicinājumi
Juris Dzelme (LU, AIKNC, AIC)
Pedagoģijas un reliģijas attiecību problēmas
Līga Kalniņa (Latvijas Mākslas Akadēmija)
Universa teorijas Universitātes pedagoģijā
Nora Jansone-Ratinika (Rīgas Stradiņa Universitāte), Ilze Dinka (PII Exupery International School), Dace Medne (Latvijas Mūzikas akadēmija)
‘Loco parentis’: audzināšanas tendences žurnālā „Mans Mazais”
Daiga Kalniņa, Armands Kalniņš (LU)
2–3 gadus vecu bērnu viedtālruņu un planšetdatoru lietošanas paradumi un to radītie pedagoģiskie izaicinājumi vecākiem
Aija Liepa, Baiba Kaļķe (LU)
“…, seši, septiņi, astoņi, …?”
Rasma Vīgante, Inese Veģe (LU)
Daudzveidīgās speciālās izglītības programmas
Sanita Baranova (LU)
Augstskolas docētāja kā pedagoga izpratnes un darbības transformācija
Alīda Samusēviča (Liepājas universitāte)
Pedagoga profesionalitāte izglītības pārmaiņu procesā
Ērika Lanka (LU)
Skolotāja darbības ētiskās un pedagoģiskās vērtības: mūžīgais un laicīgais
Līga Āboltiņa (LU)
Pedagoga kompetence bērna adaptēšanās sekmēšanā pirmskolā
Juris Uzulāns (Banku Augstskola)
Pedagoga loma projektu vadītāju prasmju veidošanā
Jeļena Stepanova (LU, Latvijas Biznesa koledža)
Trešās paaudzes mācības lietišķā angļu valodā
Gunta Marihina (LU)
Stenda referāts. Bertas Dzenes (dz. Rūmane, 1880-1945) ģimenes/dzimtas pedagoģiskā darbība
Inna Burova (LU)
Skolēnu sadarbība mācību procesā un 21 gs. kompetences
11:00 - 15:30
Jūrmalas gatvē 76, V 214.
Sekcijas sēde "Māksla. Dizains. Izglītība"
Pedagoģija
Vadītāji: Vladimirs Kincāns, Austra Celmiņa-Ķeirāne
Agris Dzilna
Ikonas kā tīmekļa vietņu sastāvdaļa.
Inguna Karlsone
Telpiskās spriešanas prasme dizainā.
Austra Celmiņa-Ķeirāne
Latviešu ornaments - dekoratīvais un mitoloģiskais aspekts.
Zeltīte Barševska
Latgaliešu un Latgales vecticībnieku 20. gs. rotāto dvieļu dizains.
Diāna Apele
Staļina laika arhitektūra – kinoteātru ēku apskats Latvijā.
A.Strode, J.Keiviša
20.gadsimta sākuma sarkano ķieģeļu arhitektūra Latgales pilsētu kultūrvidē.
Līga Kalniņa
Reportāžmāksla Latvijā.
Janīna Osnovina
Studējošo patstāvīgā darba veicināšana studiju kursa "Perspektīva" apguvē.
Ausma Auziņa
Kompozīcijas studijas: teorija un prakse.
Velga Zvirgzdiņa
Dobspiedes tehnika kologrāfija.
Juris Nikiforovs
Meklējot iedvesmu „Lāča mātes stāstā”.
Екатеринa Иванова / Russian State Social University
Nacionālās tradīcijas laikmetīgā dizainā. / Национальные традиции в современном дизайне.
Vladimirs Kincāns
Māksla un tikumiskās audzināšanas jautājumi.
Juris Utāns
Neauglīgā vide - mākslas.......?
Otto Ķenga
Kulturoloģijas devums identitātes saglabāšanā.
16. februāris, 2017
10:30 - 16:00
Jūrmalas gatvē 76
Sekcijas sēde "Mājturība un tehnoloģijas"
Pedagoģija
Vadītājs Māra Urdziņa-Deruma
Māra Urdziņa-Deruma, Lolita Šelvaha
Studentu saskatītās atšķirības mājturības un tehnoloģiju izglītībā ārzemēs
Maija Kulakova
Starptautiskās mājas ekonomikas asociācijas (IFHE) darbības virzieni
Aija Pridāne
Pētījumi par kompetencēs balstīta izglītības satura realizācijas iespējām mācību priekšmetā „Mājturība un tehnoloģijas”
Mārīte Kokina-Lilo
Senākais tekstils un tā izteiksmes līdzekļi
Ieva Mīlgrāve
Mājturības un rokdarbu vēsturiskā attīstība Latvijā līdz 1940. gadam
Helga Ingeborga Melnbārde
Nemateriālā kultūras mantojuma apzināšana- ilgtermiņa investīcija garīguma un izglītības kvalitātē
Ziedīte Muze
Tautas tērpu centra SENĀ KLĒTS ieguldījums latviešu kultūras mantojuma saglabāšanā
Jonika Tērvide
Mājturības un tehnoloģiju stundas Ventspils muzejā
Ilze Kadiķe
Vizuālizpratnes pilnveide mājturībā un tehnoloģijās
Lauma Veita
Dizaina domāšanas un dizaina mācīšanas- mācīšanās metodes
Gunta Treimane
Plaknes transformācija reljefā un noslēgtu apjomu veidošanā Papīra plastikas kursa apguvē
Jānis Pērle
Radošās darbnīcas- meistarklase "Dabas dizaina objektu veidošana”
Juris Alps
Radošās spēles sākumskolai un pirmskolai
Aivars Lamberts
„Rotaļīgā fizika ” mācību priekšmetā mājturība un tehnoloģijas
Gunta Jēkabsone
Mans tērps atdzīvojas
Mairita Eglīte
Latvijas Tekstilmozaīkas biedrības darbība
Dina Treide
Radošā darbnīca "Celaiņu aušana"
Larisa Zariņa
Radošā darbnīca "Krāsainais patentadījums"
Juris Leitāns
Radošā darbnīca "Citāds metāls"
Jonika Tērvide
Radošā darbnīca "Tamborējumi uz dakšiņas"
17. februāris, 2017
09:30 - 12:00
Jūrmalas gatvē 76, A-311. aud., A 311
Sekcijas sēde "Angļu valodas mācību metodikas sekcija"
Pedagoģija
Vadītājs Sandra Kalniņa
Indra Odiņa
Studentu zinātnisko darbu izvērtējums un pilnveides iespējas
Sintija Vaļka
Pirmā kursa studentu akadēmisko adaptāciju veicinošie un kavējošie faktori augstskolā
Sandra Kalniņa, Anna Stavicka
Nordplus Adult projekts: inovatīva profesionālās svešvalodas mācīšana - atslēga pieaugušo mācīšanās motivācijai: gūtā pieredze
Rita Skara-Mincāne, Ligita Grigule
Skolotāja profesionālās identitātes attīstība: Latvijas un Ukrainas konteksts
Lilita Linde
Subjektīvi-objektīvs skatījums uz dažiem pedagoga darbības aspektiem
Inta Augustāne
Grūtības, ar kurām sastopas studenti, apgūstot kursu "Praktiskā svešvaloda skolotājiem I"