Pirmā cikla profesionālās augstākās izglītības studiju programma [īsā] "Skolotājs"
Pirmā cikla profesionālās augstākās izglītības studiju programma [īsā] “Skolotājs” ir daļa no darba vidē balstītām studijām “Mācītspēks”. Studiju programmas unikalitāti Latvijā pamato tās īstenošanas forma – darba vidē balstītas studijas. Programma ir licencēta 2020. gada 15. maijā.
Studiju programmas mērķis ir nodrošināt iespēju topošajiem skolotājiem ar bakalaura vai maģistra grādu kādā zinātņu nozarē (vai tai pielīdzināmā nozarē augstākajā izglītībā), kas nav pedagoģija, bet ir atbilstoša apgūstamajai mācību jomai, attīstīt pedagoģiskajai darbībai nepieciešamo kompetenci un iegūt skolotāja kvalifikāciju atbilstīgi profesijas standartam „Skolotājs” vienā no mācību jomu moduļiem (tehnoloģiju joma, dabaszinātņu mācību joma, kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma, matemātikas mācību joma, sociālā un pilsoniskā mācību joma, valodu mācību joma, veselības un fiziskās aktivitātes mācību joma), lai veiktu profesionālu pedagoģisko darbību kādā no izglītības pakāpēm un veidiem.
Programmas īstenošanas forma: darba vidē balstītas studijas (pilna laika)
Pieteikšanās studijām 2025./2026. ak. gadam pieejama līdz 3. martam - šeit.
Vairāk par pieteikšanos, uzņemšanas procesu un nosacījumiem var uzzināt "Mācītspēks" mājaslapā.
Studiju programmas direktore

asoc.prof. Ieva Margeviča-Grinberga
Studiju metodiķe
Ineta Būdniece
Pēc skolotāja kvalifikācijas iegūšanas (indukcijas gadā) programmas absolventiem ir iespēja papildināt savas zināšanas profesionālās kompetences pilnveides programmās: “Klasvadība efektīvai mācību stundai”, “Pārmaiņu vadība izgītībā”, “Speciālā un iekļaujošā izglītība”, “Tehnoloģiju bagātināta mācību procesa organizēšana”.
Indukcijas gada laikā dalībnieki saņem stipendiju. Mācības notiek piektdienās. Sekmīgi pabeidzot izvēlēto kursu, dalībnieki saņem apliecību par 240h profesionālās kompetences pilnveides kursa apguvi.
Iepriekšējā izglītība:
Iepriekšējās izglītības 1. variants: Pirmā cikla augstākā izglītība vai tai pielīdzināma augstākā izglītība izvēlētās mācību jomas (matemātika, dabaszinātnes, latviešu valoda un literatūra, svešvaloda un otrā valoda, veselība un fiziskās aktivitātes, sociālā un pilsoniskā joma, kultūras izpratne un pašizpausme mākslā) atbilstošā zinātnes nozarē (dabaszinātnēs, inženierzinātnēs un tehnoloģijās, medicīnas un veselības zinātnēs, lauksaimniecības, meža un veterinārajās zinātnēs, sociālajās zinātnēs (izņemot pedagoģiju un izglītības zinātnes), humanitārajās un mākslas zinātnēs).
Iepriekšējās izglītības 2. variants: pirmā cikla augstākā izglītība vai tai pielīdzināma augstākā izglītība dabaszinātnēs, inženierzinātnēs un tehnoloģijās, medicīnas un veselības zinātnēs, lauksaimniecības, meža un veterinārajās zinātnēs, sociālajās zinātnēs (izņemot pedagoģiju un izglītības zinātnes), humanitārajās un mākslas zinātnēs un studiju programmas ietvaros apgūti mācību jomai (matemātika, dabaszinātnes, latviešu valoda un literatūra, svešvaloda un otrā valoda, veselība un fiziskās aktivitātes, sociālā un pilsoniskā joma, kultūras izpratne un pašizpausme mākslā) atbilstoši studiju kursi vismaz 18 ECTS apjomā.
Iepriekšējās izglītības 3. variants: pirmā cikla augstākā izglītība vai tai pielīdzināma augstākā izglītība ar mācību jomu (matemātika, dabaszinātnes, latviešu valoda un literatūra, svešvaloda un otrā valoda, veselība un fiziskās aktivitātes, sociālā un pilsoniskā joma, kultūras izpratne un pašizpausme mākslā) nesaistītā nozarē, bet iepriekšējās studijās ir apgūti atbilstoši izvēlētajai mācību jomai (matemātika, dabaszinātnes, latviešu valoda un literatūra, svešvaloda un otrā valoda, veselība un fiziskās aktivitātes, sociālā un pilsoniskā joma, kultūras izpratne un pašizpausme mākslā) studiju kursi vismaz 12 ECTS apjomā, LU kvalifikācijas pārbaudes eksāmenā izvēlētajā mācību jomā iegūts vērtējums “ļoti labi”, “teicami” vai “izcili” (8 – 10 balles);
Konkursa vērtējuma aprēķināšanas formula: iestājpārbaudījums, kas sastāv no 2 secīgām kārtām – rakstiskās kārtas un mutiskās kārtas (1 x 1000 = 1000).