Maģistra studiju programma "Izglītības zinātnes"
Programmas līmenis: maģistra
Studiju valoda: angļu
Studiju forma un ilgums: pilna laika studijas 2.5 semestri
Apjoms kredītpunktos: 75 ECTS
Iegūstamais grāds vai kvalifikācija: Maģistra grāds izglītības zinātnēs
Vietu skaits uzņemšanai 2025./26. ak. gadā: budžeta - 0, maksas - 30
Studiju maksa 2025./26. ak. gadā: pilna laika studijas - 2700 EUR ES/EEZ/ Šveices Konfederācijas pilsoņiem, pastāvīgajiem iedzīvotājiem un viņu ģimenes locekļiem. 4700 EUR citu valstu pilsoņiem.
Studiju īstenošanas vieta: Rīga
Papildu informācija par moduļiem:
Moduļi "Skolotājs mentors" un "Izglītības vadība" (studiju valoda - angļu valoda)
Programma ir licencēta 2020. gada 15. maijā.
Studiju programmas mērķis ir sekmēt studentu profesionālās pedagoģiskās, vadības un pētnieciskās kompetences pilnveidi un konkurētspēju izglītības jomā, inovatīvā un pētnieciskā darbībā, pārmaiņu vadībā un pedagoģiskajā darbībā un motivēt tālākai akadēmiskai izaugsmei.
Programmā ir definēti vairāki uzdevumi:
- veicināt studentu pētniecisko lietpratību, integrējot jaunākās zinātniskās atziņas un inovatīvās idejas starpdisciplināros kontekstos;
- veicināt studentu pedagoģiskās kompetences attīstību, gatavību plānot, īstenot, novērtēt un attīstīt izglītojošo darbu atbilstīgi izglītības mērķgrupu mācīšanās vajadzībām, dažādām spējām un priekšzināšanām, izglītības institūciju un izglītības sistēmas attīstības iekšējiem un ārējiem nosacījumiem un daudzveidīgiem kontekstiem;
- veicināt studentu vadības un līdera kompetenci, īstenojot pārmaiņu vadību;
- sekmēt studentu līdzdalību un līdzatbildību, veicinot kompetentas, atbildīgas un mūžizglītībai motivētas personības veidošanos;
- veicināt studentu profesionālās un akadēmiskās ētikas standartu izpratni un to ievērošanu praktiskajā darbībā.
Studiju programmas direktore

prof. Dita Nīmante
Īsās formas moduļi: “Skolotājs mentors”, “Izglītības vadība”.
Modulī “Izglītības vadība” tiks attīstīta studentu izpratne un papildinātas teorētiskās un praktiskās zināšanas par izglītības vadību, par izglītības politiku valstī un pašvaldībās, organizāciju vadību, līderību izglītībā, izglītības ekonomiku, izglītības darba vadīšanu.
Modulī “Skolotājs mentors” studenti risinās mūsdienu izglītības daudzveidīgās problēmas, kas saistītas ar jaunajiem izaicinājumiem un pārmaiņām izglītības politikā un praksē, projekta “Skola 2030” īstenošanu Latvijas skolās, jauno izglītības standartu ieviešanu.
Iestājpārbaudījuma apraksts
Iestājpārbaudījumi sastāvēs no divām daļām:
1) Rakstiskā daļa. Eseja par aktualitātēm un problemātiku izglītībā izvēlētajā specializācijā vai problemātiku izglītībā (300-500 vārdi);
2) Mutiskā daļa. Pārrunas, kuru laikā tiek pārbaudīta reflektanta komunikācijas, līderības un svešvalodu prasme.
Tiesības studēt Doktarantūrā.
Iespējas tālākām studijām: Eiropas Savienības programmās mobilitātei un sadarbībai augstākajā izglītībā, piem., Erasmus; Eiropas Savienības programmās, kas paredz profesionālo izaugsmi un piedāvā apgūt izglītības globālās aktualitātes, piem., Erasmus+; tālākizglītībā, pašmācībā.
Darba iespējas
Nodarbinātības iespējas Latvijas Republikas profesiju klasifikatoram atbilstošā 3., 2. un 1. pamatgrupas līmenī.
Vadītāji: likumdevēji, amatpersonas un vadītāji; biedrību un nodibinājumu amatpersonas; administratīvie vadītāji un komercdirektori; pētniecības un attīstības jomas vadītāji; ražošanas un specializēto pakalpojumu jomas vadītāji; bērnu sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu jomas vadītāji; izglītības jomas vadītāji;
Speciālisti: komercdarbības un pārvaldes (administrācijas) speciālisti, konferenču un pasākumu organizatori.
Vecākie speciālisti: izglītības jomas vecākie speciālisti, universitāšu un citu augstākās izglītības iestāžu akadēmiskais personāls, profesionālās izglītības pedagogi, vidējās izglītības pedagogi, pamatizglītības pedagogi, pirmsskolas pedagogi, citi izglītības jomas vecākie speciālisti, izglītības metodikas speciālisti, speciālās izglītības pedagogi, citi mūzikas skolotāji, informācijas tehnoloģiju, komunikāciju un transportlīdzekļu instruktori un pasniedzēji, citur neklasificēti izglītības jomas vecākie speciālisti, apmācības un personāla attīstības vecākie speciālisti.
Lai pēc maģistra programmas absolvēšanas varētu iegūt tiesības strādāt par pedagogu skolā, maģistra darbam jābūt izstrādātam attiecīgā mācību priekšmeta didaktikā.
Iepriekšējā izglītība:
- iepriekšējā izglītība (moduļos “Dažādība un iekļaušanās izglītībā” un “Skolotājs mentors”, 75 KP, 2,5 semestru studijām pilna laika klātienē un 3,5 semestru studijām nepilna laika klātienē): pedagoģiskā izglītība - pirmā cikla augstākā izglītība vai tai pielīdzināma augstākā izglītība ar apgūtu programmu vismaz 160 KP (240 ECTS) apjomā;
- iepriekšējā izglītība (moduļos “Izglītības vadība” un “Cilvēku uzvedība un konsultēšana izglītībā”, 75 KP, 2,5 semestru studijām pilna laika klātienē un 3,5 semestru studijām nepilna laika klātienē): 1) pedagoģiskā izglītība – pirmā cikla augstākā izglītība vai tai pielīdzināma augstākā izglītība ar apgūtu programmu vismaz 160 KP (240 ECTS); 2) pirmā cikla augstākā izglītība vai otrā cikla augstākā izglītība, vai tām pielīdzināma augstākā izglītība jebkurā citā nozarē ar apgūtu programmu vismaz 160 KP (240 ECTS) apjomā un viena gada darba pieredze vai apgūti kursi (vismaz 4 KP (6 ECTS) apjomā) attiecīgajā izglītības jomā vai zinātnes nozarē;
- iepriekšējā izglītība (modulī “Pedagoģija”, 120 KP, 4 semestru studijām pilna laika klātienē un 5 semestru studijām nepilna laika klātienē): pirmā cikla augstākā izglītība vai otrā cikla augstākā izglītība, īstenojama pēc vidējās izglītības ieguves, vai tām pielīdzināma augstākā izglītība ar apgūtu programmu vismaz 120 KP (180 ECTS) apjomā.
Konkursa vērtējuma aprēķināšanas formula: iestājpārbaudījums, kurš sastāv no divām obligātām daļām: eseja (1 x 700 = 700), minimālais punktu skaits par eseju - 200 + pārrunas (1 x 300 = 300), minimālais punktu skaits par pārrunām - 100. Papildu nosacījums iestājpārbaudījumam: jāiesniedz rakstiska argumentēta eseja par aktualitātēm un problemātiku izglītībā izvēlētajā modulī saistībā ar iespējamo maģistra darba tēmu (ne vairāk kā 500 vārdi).
Tiesības pretendēt uz ārpuskonkursa reģistrāciju pilna laika studijās: 2024./2025. akadēmiskā gada LU profesionālā bakalaura studiju programmas “Skolotājs” vai “Sākumizglītības skolotājs” absolventiem vai pirmā cikla profesionālās augstākās izglītības (īsā) studiju programmas “Skolotājs” absolventiem, kuriem bakalaura darba vai diplomdarba vērtējums nav zemāks par 9 (teicami) un vidējā svērtā atzīme iepriekšējās studijās nav zemāka par 9.
Piezīme: piesakoties studijām angļu valodas grupā moduļos "Skolotājs mentors" un "Izglītības vadība" (tikai pilna laika studijas) papildu nosacījumi:
1) Latvijas valstspiederīgajiem nepieciešama angļu valodas prasme, kuru apliecina vispārīgo nosacījumu 1.12. punktā minēto starptautisko angļu valodas testu rezultāti vai citi apliecinājumi par angļu valodas prasmi vismaz B2 līmenī, vai vērtējums angļu valodā iepriekšējās izglītības dokumentā (atzīmei jābūt ne zemākai kā 6 (10 ballu skalā)), vai vērtējums iestājpārbaudījumā, izņemot gadījumus, kad iepriekšējā izglītība iegūta angļu valodā;
2) ārvalstniekiem, kuri iepriekšējo izglītību ieguvuši ārvalstīs: nepieciešama angļu valodas prasme saskaņā ar vispārīgo nosacījumu 1.11. punktu; vidējai atzīmei studiju kursos iepriekšējās izglītības līmenī jābūt vismaz 60% no maksimālās; visām atzīmēm iepriekšējās izglītības dokumentā jābūt sekmīgām (ne zemākām par 4 (10 ballu skalā)).
dita.nimante@lu.lv ,aija.gravite@lu.lv
Studiju metodiķis Niks Lācis
epasts: niks.lacis@lu.lv
Tālr. 67034845
Imantas 7.līnija 1, 417.telpa