Foto: Publicitātes attēls.

Jūlija sākumā Rīgā pulcējās skolu un izglītības psihologi, lai augsta līmeņa konferencē spriestu par efektīvu komandas veidošanu, lai atbalstītu visus bērnus. 45. Starptautiskajā Skolu psihologu asociācijas konferencē (45-th Annual Conference of the International School Psychology Association – ISPA) piedalījās skolu psihologi un pētnieki no 36 pasaules valstīm, tostarp, ASV, Lielbritānijas, Grieķijas, Itālijas, Kipras, Lietuvas, Polijas, Portugāles, Vācijas un Latvijas.

Konferences tēma šogad bija “Efektīvu komandu veidošana, lai atbalstītu visus bērnus” un tajā piedalījās daudzi pasaules vadošie skolu, attīstības un klīniskās psiholoģijas pētnieki, izklāstot savas atziņas par tādām tēmām kā traumas un negatīvas pieredzes ietekme uz cilvēka spēju mācīties, sadarboties un labklājību kopumā, labvēlīgu agrīno sociālo attiecību un drošas vides kā aizsargfaktora nozīme bērna tālākajā attīstībā, kā arī multiprofesionālu komandu veidošana skolu vidē bērnu atbalstam u.c. 

Konferences gaitā izskanēja arī daudzas Latvijas sabiedrībai aktuālas atziņas. Vairākkārt tika uzsvērta sociāli emocionālās mācīšanās nozīme skolās, kas ir nozīmīgs faktors, lai veicinātu bērnu un skolotāju labklājību skolas vidē. Liela vērība konferences ietvaros tika pievērsta bērnu agrīnās attīstības vajadzību novērtējuma instrumentu izstrādei un atbilstošu intervenču ieviešanas nozīmei, lai veicinātu bērnu vispusīgu attīstību, kā arī uzsvērta nepieciešamība vairot sabiedrības un izglītības jomas speciālistu izpratni par traumas ietekmi uz bērnu attīstību, uzvedību un psihisko veselību.  

Konferences organizatore, LU profesore un vadošā pētniece Dr. psych. Baiba Martinsone: “Latvijā Starptautiskās Skolu psihologu asociācijas konference notiek jau otro reizi. Pateicoties pirmajā konferencē iegūtajām zināšanām un kontaktiem, Latvijā tika veicināta psiholoģijas nozares attīstība. Šāda līmeņu konferences atvešana uz Latviju prasa daudz darba, lielas pūles un zināmu autoritāti. Uz Latvijā organizēto konferenci ieradās pasaules līmeņa zinātnieki, augstskolu mācībspēki, praktiķi, politikas veidotāji. Latvijas zinātniekiem, praktiķiem un studentiem tā ir lieliska iespēja gūt vērtīgu pieredzi un veidot sadarbības. Konferences norise tieši šobrīd ir tik nozīmīga, jo visā Eiropā labklājība izglītības sistēmā tiek izvirzīta par prioritāti, un skolu psihologiem šajā procesā ir liela loma.” 

Konferences dalībniekiem bija iespēja noklausīties lekcijas, piedalīties semināros, simpozijos, darbnīcās un apaļā galda diskusijās, lai iepazītos ar jaunākajām pētījumu atziņām, apmainītos ar praktiskā darba pieredzi un pilnveidotu profesionālās prasmes tādās jomās kā krīzes intervence, traumas pārstrāde, apzinātības vingrinājumi, digitālo tehnoloģiju izmantošanu psihologa darba un psihologa dzīvesspēka veicināšana. Tā kā ikgadējo Starptautiskās Skolu psihologu asociācijas konferenču neatņemama sastāvdaļai ir arī cilvēciskā mijiedarbība, tās dalībnieki iesaistījās arī interešu grupās un piedalījās kopīgās sociālajās aktivitātēs, lai tuvāk iepazītu gan savus kolēģus, gan Latvijas kultūru un vidi.  

Konference noritēja no 3. līdz 6. jūlijam Rīgā, LU Zinātņu mājā. To organizēja Starptautiskā Skolu psihologu asociācija sadarbībā ar Latvijas Universitāti. Latvijā Starptautiskā Skolu psihologu asociācijas konference tika organizēta jau otro reizi. 

Vairāk par Starptautiskās Skolu psihologu asociācijas konferenci: https://2024.ispaweb.org/ 

 

Dalīties