Meistardarbnīcas mērķis ir iepazīstināt Latvijas Universitātes dekānus un citus fakultāšu pārstāvjus ar jaunu akadēmiskā personāla apmācību kursu “Dizaina domāšanas prasmes” un iesaistīt viņus kā līdzdizainerus šī kursa testēšanā un novērtēšanā.
Kursu “Dizaina domāšana” veidoja starptautiska akadēmisko ekspertu komanda no trim Baltijas universitātēm: Tallinas Universitātes, Latvijas Universitātes un Viļņas Ģedimina tehniskā universitātes. Meistardarbnīcas vadītājs būs Mart Laanpere, vecākais pētnieks, Izglītības tehnoloģiju centra Informātikas institūta vadītājs Tallinas Universitātē.
Meistardarbnīca notiks 26. janvārī plkst 14.00 Zoom platformā, tā ilgs 90 minūtes un sastāvēs no trim daļām: iepazīšanās ar kursa formātu un saturu; prāta vētra, dalībnieku atsauksmju apokopošana; apkopoto ideju prioritāšu noteikšana.
Projekta "Leading universities – catalysts for change (CATCHANGE)" mērķis ir izstrādāt profesionālās pilnveides kursus "Akadēmiskā vadība", "Dizaina domāšanas prasmes", kā arī izstrādāt motivācijas sistēmu pasniedzējiem. Kursus ir paredzēts pabeigt šī gada augustā, tādējādi kursiem būs iespējams pieteikties jau sākot ar šī gada septembri. Paredzēts, ka vienā grupā būs vidēji līdz divdesmit vietām un kursi būs bezmaksas.
Projekts sākās 2021. gada 1. martā, tā ilgums ir divi gadi. Tajā piedalās visu trīs Baltijas valstu vadošās augstskolas – Latvijas Universitāte kā projekta koordinators, kā arī Tallinas Universitāte un Viļņas Ģedimina tehniskā universitāte kā projekta partneri.
Mācīšana ir daudzpusīgs sniegums, kas prasa plašu zināšanu un prasmju klāstu, ietverot gan tā saucamās cietās, gan mīkstās prasmes. Daudzi pētījumi ir atklājuši, ka studenti efektīvi mācās tad, kad mācībspēks ir paraugs, kas viņus motivē, iedvesmo un vada. Mūsdienās ir apkopotas un izstrādātas inovatīvas mācību metodes, un daudzi mācībspēki uzlabo savas lekcijas, padarot tās iesaistošas un aizraujošas. Tajā pašā laikā ir ievērojams mācībspēku skaits, kuriem nepieciešams pilnveidot dizaina domāšanas prasmes, kā šīs metodes izmantot lekcijās, kā arī spēkā nav praktiskas motivācijas sistēma universitātē, kas motivētu mācībspēkus izmantot inovatīvas metodes.
Projekts tiek īstenots pateicoties Erasmus+ programmas finansējumam.