Alise Mankus. Foto no personīgā arhīva.

Mūsu dzīvēs arvien biežāk ienāk tehnoloģijas. To skaitā arī profesijās, kas kļūst automatizētākas. Taču ir amati, kas nekad neizzudīs. Piemēram, skolotāja profesija. Tā uzskata Alise Mankus, kas šovasar pabeidza studijas 1. kursā Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes profesionālajā bakalaura studiju programmā “Skolotājs”.

Piesaistīja ideja strādāt ar bērniem

Es nāku no Rīgas un visu savu dzīvi arī esmu dzīvojusi šeit. Domājot par profesijas izvēli, jau no sākta gala skolotāja profesiju apsvēru vairāku iemeslu dēļ. Mana vecmāmiņa ir skolotāja, un arī mamma kādreiz par šo profesiju bija domājusi. Līdz ar to, man bija atbalsts un iedrošinājums no ģimenes puses. Arī man pašai ļoti patīk gan darbs ar bērniem un jauniešiem, gan iespēja mācīties un savu ikdienu saistīt ar mācībām. Tāpēc pedagoģijas studijas bija loģisks risinājums, kurā apvienot savas intereses. Pašlaik aizvadīts studiju pirmais gads – mācos pedagoģiju, lai kļūtu par matemātikas un angļu valodas skolotāju.

Studijas iespējams apvienot ar darbu

Es ļoti novērtēju to, ka pilna laika klātienes studijas ir iespējams apvienot ar darbu un hobijiem. Protams, svarīgi ir arī tas, ka tu mācies to, kas patīk, nevis velti laiku priekšmetiem, kas tev nav saistoši. Tāpat man ļoti patīk dažādas universitātes piedāvātās iespējas – dalība inovāciju projektos, semināros, Erasmus+ projektos. Nozīmīgas ir arī piešķirtās stipendijas un tas, ka studēt var arī neklātienē. Tādējādi paveras plašas iespējas gan studijām, gan pašizaugsmei. Katrs students var atrast to studiju modeli, kas viņam der vislabāk.

Pedagoga darbs nav aizvietojams

Es šo profesiju izvēlējos, jo uzskatu, ka skolotāja darbs nav aizvietojams. Tas ir unikāls un būs vajadzīgs vienmēr. Mūsdienās ir dažādas profesijas, kur tiešām tehnoloģijas var aizvietot cilvēku, taču mācīšanās procesu, kur skolotājs un skolēns satiekas aci pret aci, nevar salīdzināt ne ar pašmācību, ne mājmācību, ne tālmācību. To mums parāda arī tas, kā, mainoties mācību modelim Covid-19 dēļ, ir kritušas skolēnu sekmes.

Darbs ar bērniem ir arī mana iedvesma. Skolotājs vislabāk var redzēt bērnu progresu, palīdzēt viņiem attīstīties un ietekmēt viņu dzīves, nākotnes. Apziņa, ka es kaut nedaudz varu pozitīvi ietekmēt vai iedvesmot jauno paaudzi,  ir tas, kas mani motivē, un iemesls, kāpēc es izvēlējos šo profesiju.

Uzzini vairāk par pedagoģijas un izglītības zinātņu studiju iespējām!

Par profesionālo bakalaura studiju programmu “Skolotājs” plašāka informācija pieejama ŠEIT.

Par studiju iespējām pedagoģijas un izglītības zinātņu jomā Latvijā iespējams uzzināt plašāk internetvietnē www.esiskolotajs.lv.  

Informatīvo kampaņu “Esi skolotājs” īsteno Latvijas Universitāte, Liepājas Universitāte, Daugavpils Universitāte, to pārrauga Izglītības un zinātnes ministrija Eiropas Sociālā fonda līdzfinansētā projektā Nr. 8.2.1.0/18/I/004 “Latvijas Universitātes inovatīvas, pētniecībā balstītas studiju virziena “Izglītība un pedagoģija” studiju programmas”.

Dalīties

Saistītais saturs

Es – skolotājs? Astoņi iemesli kļūt par skolotāju
17.02.2022.

Es – skolotājs? Astoņi iemesli kļūt par skolotāju

2.līmeņa profesionālā studiju programma "Skolotājs": vieni pabeidz, citi uzsāks studijas
20.06.2021.

2.līmeņa profesionālā studiju programma "Skolotājs": vieni pabeidz, citi uzsāks studijas

Ko nozīmē studēt izglītības zinātnes doktorantūrā? Pieredzes stāsti
14.05.2021.

Ko nozīmē studēt izglītības zinātnes doktorantūrā? Pieredzes stāsti