Jaunā skolotāju izglītības projekta “Mācītspēks” ietvaros pirmo reizi Latvijas skolotāju izglītības vēsturē tiks īstenota darba vidē balstīta pieeja studijām. Projekts ilgs divus gadus, kuru laikā projekta dalībnieki strādās atalgotu darbu kādā no Latvijas skolām, studēs un iegūs skolotāja kvalifikāciju Latvijas Universitātē, Daugavpils Universitātē vai Liepājas Universitātē, kā arī pilnveidos savas profesionālās prasmes nodibinājuma “Iespējamā misija” vadībā. Projekta īstenošanu pārrauga un atbalsta Izglītības un zinātnes ministrija, vasaras mācību norisē piedaloties arī izglītības un zinātnes ministrei Ilgai Šuplinskai: „Iedvesmoja topošo skolotāju pārliecība „Mācītspēks” vasaras mācībās un vēlme būt skolā, ar bērniem, lai saprastu un mīlētu bērnus, lai ieinteresētu un atraisītu viņus sevis un pasaules izzināšanai.”
Vasaras mācības ir daļa no 2. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas “Skolotājs”, kurā savas studiju gaitas uzsāk 100 studenti - projekta dalībnieki. Pirmajā no divām mācību nedēļām topošie skolotāji pieredzējušu mācībspēku vadībā guva ieskatu, kas ir izglītības zinātnes, kā vadīt klasi, kā piemērot mācību procesu ikvienam skolēnam, pedagoģiskās psiholoģijas teorijas par mācīšanos, kā efektīvi mācīt un mācīties u.c. Savukārt otrajā nedēļā dalībnieki apguva mācību stundu plānošanu un satura metodiku jau katra savas mācību jomas ietvaros. "Visi ir ļoti motivēti, gatavi mainīt sevi un gatavi arī mainīt kaut ko izglītības sistēmā," tā projekta dalībniekus raksturo Latvijas Universitātes 2. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas "Skolotājs" direktore un asociētā profesore Ieva Margeviča-Grinberga.
Paralēli mācību procesam tika organizēts dalībnieku darbs pilnveides grupās kuratora vadībā, kā arī veicināta dalībnieku savstarpējās pieredzes apmaiņa. “Es jūtos uzlādēts ar zināšanām un esmu gatavs doties uz skolu! Ir pagājušas intensīvas divas nedēļas, un to lielākais ieguvums ir kolēģi, kurus esmu šeit saticis un izveidojis ar viņiem kontaktu. Tagad es zinu - ja būs kāda joma, kurā es paklupšu, es varēšu uz viņiem paļauties un lūgt padomu,” uzsver projekta dalībnieks Antis Antons Viņķelis, kurš septembrī sāks darbu Rīgas 92. vidusskolā kā angļu valodas skolotājs.
Augustā projekta dalībnieki papildus aizvadīs praktiskas nodarbības par mācību procesa organizēšanu un analīzi, sāks gatavoties studijām sevis izvēlētajā universitātē un mācību gadam skolā, iepazīsto jauno darba vidi skolā un savus kolēģus. Nākamā pieteikšanās dalībai projektā tiks atklāta jau šī gada rudenī. “Pieņemiet izaicinājumu, jo būt par skolotāju ir interesanti! Būt par skolotāju - tas ir radošs darbs, būt par skolotāju - tā ir savu spēju pārbaudīšana,” apsvērt skolotāja profesiju aicina Liepājas Universitātes profesore un vasaras mācību pasniedzēja Ilze Miķelsone.
Par projektu „Mācītspēks”
Jaunā skolotāju izglītības projekta „Mācītspēks” mērķis ir spējīgu un motivētu dažādu jomu profesionāļu piesaiste skolotāja darbam, nodrošinot nepieciešamo izglītību un praktiskās mācības. Projekta „Mācītspēks” ietvaros 100 atlasītiem kandidātiem tiks sniegta iespēja viena studiju gada laikā iegūt pedagoga kvalifikāciju un otra gada laikā turpināt profesionāli pilnveidoties, lai kļūtu par skolotāju kādā no Latvijas skolām. Vairāk par projektu: www.macitspeks.lv.
Projektu īsteno Latvijas Universitāte, Daugavpils Universitāte, Liepājas Universitāte un nodibinājums „Iespējamā misija”, to pārrauga Izglītības un zinātnes ministrija. Projekts „Mācītspēks” tiek īstenots Eiropas Sociālā fonda līdzfinansētā projekta Nr. 8.2.1.0/18/I/004 „Latvijas Universitātes inovatīvas, pētniecībā balstītas studiju virziena „Izglītība, pedagoģija un sports” studiju programmas” un otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas „Skolotājs” licenču ietvaros.