Finanšu un uzskaites departamenta sastāvā ir Finanšu plānu nodaļa, Grāmatvedība un Infrastruktūras plānu nodaļa.
Finanšu plānu nodaļa izveido un uztur LU finanšu uzskaites sistēmu, nodrošina budžeta izstrādi un apstiprinātā LU budžeta izpildes kontroli, veic finanšu kontroli pārraudzībā esošajās struktūrvienībās un projektos. Nodaļa nodrošina LU maksas pakalpojumu kalkulācijas un LU iekšējos norēķinus.
Grāmatvedība veic finanšu darījumus un nodrošina ilgtermiņa ieguldījumu, materiālo vērtību, naudas līdzekļu, pašu kapitāla, saistību un prasību, ieņēmumu un izdevumu grāmatvedības uzskaiti saskaņā ar valstī un LU spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, veic darba samaksas, avansu, ar komandējumiem saistīto maksājumu un nodokļu aprēķinus un izmaksas atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem. Nodaļa izstrādā, saskaņo, apstiprina un uztur finanšu un uzskaites funkciju realizēšanai nepieciešamos normatīvos dokumentus, sagatavo un iesniedz pārraugošajām institūcijām un revidentiem finanšu atskaites un gada finanšu pārskatus.
Infrastruktūras plānu nodaļa nodrošina infrastruktūras budžeta izstrādi un kontrolē apstiprinātā budžeta izpildi un noteikto mērķu sasniegšanu, aprēķina infrastruktūras izmantošanas izmaksas, izstrādā nomas/ īres maksas kalkulācijas, cenrāžus, saskaņojot tos LU noteiktajā kārtībā, uztur un aktualizē nepieciešamos datus LU nekustamo īpašumu datubāzēs; organizē regulāras un ārpuskārtas inventarizācijas LU.