Savā lekcijā profesors Gredebeks stāstīs, kā darbošanās ar rokām un plaukstām (piemēram, sniegšanās, satveršana, darbošanās ar objektiem) ietekmē domāšanu, uztveri un prātu. Pamatojoties uz pētījumu rezultātiem, tiks skaidroti četri attīstības ceļi, kas jau agrā bērnībā ļauj risināt būtiskus izaicinājumus:
- iesaistīt motorisko procesu simulāciju, lai paredzētu tālāko darbību,
- kognitīvās kontroles rašanās no sniegšanās un satveršanas,
- veikt aktīvu apkārtējās vides izpēti un
- kļūdās balstītu mācīšanos, kas atvieglo kognitīvos un uztveres procesus.
Šie četri attīstības ceļi skaidro, kā zīdaiņi, izmantojot darbošanos ar rokām un atbilstošos neirālos procesus, kontrolē darbības, lai strukturētu pasauli, attīstītu kognitīvās spējas un mācītos no mijiedarbības ar fizisko un sociālo pasauli.
Plašāka informācija: LU EZTF mājaslapā.