28. janvāris, 2016
11:00 - 14:30
Jūrmalas gatvē 76, V- 214. aud.
Sekcijas sēde "Mākslas izglītība"
Pedagoģija
Vadītājs V. Kincāns
A.Celmiņa-Ķeirāne
J. Rozentāls un mitoloģiskās tēmas interpretācija Rīgas Latviešu biedrības nama fasādē
B. Birbele
Vizuālās mākslas skolotāja kompetences, loma un to nozīme vispārizglītojošās skolas skolēnu izglītībā un tālākizglītībā
L. Kalniņa
Minimālisms izglītībā
A.Dzilna
Informācijas pārlūkošana un tīmekļa vietņu navigācijas dizains
J. Nikiforovs
Ziemeļamerikas rietumkrasta aborigēnu māksla un kultūra. Kraukļa grabulis
J. Utāns
Māksla Pedagoģijas psiholoģijas un mākslas fakultātē?
A.Auziņa
Telpa un telpiskums
V. Kincāns
Ētiskās un estētiskās izglītībās jautājumi
15:00 - 16:30
Jūrmalas gatvē 76, "Baseinā"
Izstāde "Radošo darbu izstāde "Daba. Klusā""
Pedagoģija
Vadītāji: V. Kincāns, A. Celmiņa-Ķeirāne, R. Muzis, A. Muze, Ē. Zalcmane, D. Janele, O. Muižnieks, V. Zvirgzdiņa, I. Irbe, J. Utāns, J. Nikiforovs, A.Auziņa
Izstāde apskatāma līdz 13. februārim
4. februāris, 2016
10:00 - 15:00
Jūrmalas gatvē 76, B1. aud.
Sekcijas sēde "Bērnības pedagoģija: teorija un prakse"
Pedagoģija
Vadītājs Emīlija Černova
Darba grupas:
Bērnība vēsturiskā skatījumā
Ko mācās un ko jāmāca bērnībā
Bērns sabiedrībā
Skolotāja kompetences bērnības pedagoģijā
Tendences bērnu audzināšanā
Veselīga dzīvesveida pamati bērnībā
Bērns Latvijas augstskolu pētījumu lokā
Emīlija Černova
Bērnība: izprastais un neizprastais
Vineta Jonīte
Vēsturisks skatījums uz pirmsskolas izglītības iestāžu attīstību Latvijā
Irēna Žogla
Pusaudžu līdzsvara un veselības nostiprināšanas problēmas (VPP pētījums)
Arnis Strazdiņš
Autobiogrāfija kā nozīmīgs avots bērnības vēstures pētniecībā: Nikolaja Loska ( 1870- 1965) piemērs
Natalja Staņiševska
Rīgas 264.PII “Zelta atslēdziņa” 30 attīstības gados
Rudīte Andersone
Alternatīvas pieejas pirmsskolas izglītības programmā
Dagnija Vigule
Pirmsskolas vecuma bērna jēgpilna mācīšanās pedagoģiskajā procesā
Svetlana Ušča, Mārīte Rozenfelde
Pedagoģiskās tehnoloģijas pirmsskolnieka sagatavošanai skolai iekļaujošā vidē
Rita Ukstiņa
Spēļu elementu izmantošana bērnu pašregulētas darbības sekmēšanā
Līga Āboltiņa
Bērnu sociālās adaptēšanās un mācību sasniegumu mijiedarbība pedagoģiskajā procesā
Sarmīte Tūbele, Egija Laganovska
Valodas spēles - veiksmīgas lasītprasmes apguves priekšnosacījums
Ineta Aizporiete
Vingrinājumi bērna rakstītprasmē
Ligita Stramkale
Uz skolēnu orientēta pieeja mūzikas mācību satura apguvē sākumskolā
Irina Maslo
Bērns sabiedrībā : ko un kā mācās?
Sanita Baranova
Universitāte+ Bērni= Bērnu Universitāte
Ingrīda Trups- Kalne
Bērnu morālās attīstības psiholoģiskie aspekti: vēsture un aktualie pētījumi
Ilze Dinka
Rīcībspējīgā bērna tēla atspoguļojums mūsdienu bērnistabā
Mārtiņš Veide
Nāves fenomena atklāsmes problemātika bērna audzināšanā
Meldra Rudzīte
Vizuālā komunikācija jauniešu mācību vidē
Lūcija Rutka
Mūsdienu pedagoga profesionalitātes transcendentālā būtība
Raimonds Strods, Zanda Rubene
Medijpedagoģijas problemātikas aktualitāte pirmsskolas skolotāju izglītībā
Inga Stangaine
Pirmsskolas vecuma bērna un skolotāja sadarbība rotaļā bērna mācīšanās sekmēšanā
Asja Vanaga
Bērna, ģimenes un pedagoga sadarbība, kā bērna mācīšanās prasmju veicinātāja
Aija Ozola
Pirmsskolas izglītības skolotāja pedagoģiskās darbības radošuma aspekti
Ērika Lanka
Pirmsskolas skolotāja profesionālās darbības izaicinājumi deleģētās audzināšanas kontekstā
Tatjana Esmane
Juridiskās kompetences saturs pirmsskolas skolotāja profesionālajā darbībā
Dace Medne
Audzināšana - bērnības arhitektūra
Manuels Fernandezs
Bērns vērtību pasaulē
Ieva Margeviča – Grīnberga
Izaicinājumi bērnu audzināšanai daudzkultūru sabiedrībā
Jana Buboviča
Tolerance kā bērnu pedagoģijas aktuāla problēma
Aija Tūna
Ģimene, kopiena, bērns
Antra Randoha , Dace Vītola
Socializācijas sekmēšana pirmsskolā
Zanda Rubene, Linda Daniela, Nora Ratinika - Jansone
Medijaudzināšanas pieeju īstenošana ģimenē
Aiga Krinģele
Agrīnā sociālpedagoģiskā atbalsta sistēma ģimenēm, kurās ir bērns ar Dauna sindromu
Dita Nīmante
Sadarbības veicināšana klases audzinātāja darbībā
Elfrīda Krastiņa
Pašregulācijas paradumu veidošana pirmsskolā
Mihails Čehlovs, Tatjana Rassolova
Mūsdienu vidusskolēnu pilsoniskā pašapziņa globalizācijas kontekstā
Valdis Folkmanis
Montesori terapijas iespējas darbā ar bērniem ar valodas attīstības aizturi
Inese Stars
Bērncentrētā pētniecības pieeja veselības izglītības pētījumos
Antoņina Volkova
Marijas Montesori metodes izmantošana autiskiem bērniem bez garīgas atpalicības
Rasma Vīgante
Bērns ar speciālām vajadzībām sabiedrībā
Aina Kucina, Nadīna Ļahoviča
Ģimenes un pirmsskolas iestādes sadarbība bērna veselības nostiprināšanā
Daiga Kalniņa, Baiba Āriņa, Kristīne Krinģele, Ieva Valpētere
Bērnu digitālo spēļu lietošanas paradumi: ieguvumi un apdraudējumi
Sandra Ivanova
Veselīga uztura paradumi bērnībā
Alīda Samuseviča, Blāzma Vikmane
Bērnības pedagoģijas problēmu risinājumi maģistrantu pētījumos Liepājas Universitātē
Emīlija Černova
Latvijas Universitātes maģistrantu un doktorantu pētījumi bērnības pedagoģijā
Ērika Vugule
Bērna pētniecības jomas Pirmsskolas skolotāja profesionālajās programmās LU
Sandra Zariņa
Daugavpils Universitātes profesionālā bakalaura studiju programmas "Skolotājs" studējošo pētījumi pirmsskolas izglītības jomā: pieredze, attīstība, inovācijas un nozīmīgums"
Maksims Ivanovs
Bērnības pedagoģijas jautājumu atspoguļojums Stradiņa Universitātes pētījumos
14:00 - 16:30
Aspazijas bulv. 5, 408
Diskusija "Nozaru svešvalodu mācīšanās augstskolā"
Pedagoģija
Vadītājs Tatjana Guseva
Tematiskie loki:
kultūru daudzveidība
daudzvalodība
studējošo autonomija
e-vide
studējošo sagatavotība
valodu apguves pārvaldības aspekti
Tematiskos lokus ievada ziņojumi:
Inta Līsmane
Latviešu valodas kurss topošajiem ārstiem: valodas mācīšanās aspekti
Ruta Svētiņa
Biznesa angļu valodas kurss dažādu kultūru studentiem: valodas mācīšanās aspekti
Jevgenija Kutasina
Otrās (trešās) svešvalodas mācīšana un mācīšanās: problēmas un izaicinājumi
Astrīda Skrinda
Individual learner differences: towards understanding the importance and value of diversity
Maria Paz Diaz Mendoza
Autonomy language learning (tertiary level)
Linda Svilpe
E-studiju kursu izstrāde svešvalodu apguvei tālmācībā
Laimdota Ločmele
Nozaru svešvalodu apguve LU: studējošo priekšzināšanas un psiholoģiskā sagatavotība
Laimdota Ločmele
Valodu apguves organizēšana Eiropas augstskolās (CercleS pieredze)
Laila Niedre
Valodu apguves pārvaldības aspekti: LU piemērs
18. marts, 2016
09:30 - 16:00
Jelgavas ielā 1
Sekcijas sēde "Pārejas posms dzīvesdarbībā: skola – universitāte"
Pedagoģija
Vadītājs Sanita Baranova
Semināru - diskusiju organizē LU PPMF Augstskolas didaktikas centrs sadarbībā ar LU Karjeras centru un LU Dabaszinātņu akadēmisko centru.
Sanita Baranova
Studentu gatavība studijām augstskolā: pedagoģiskā pieredze un izaicinājumi
Ērika Lanka
Skolēnu un skolotāju vēlmes un priekšstati par studijām augstskolā
Līga Āboltiņa, Ilze Šūmane, Sanita Baranova
Studijas augstskolā: 12.klases skolēnu priekšstati un 1.kursa studentu pieredze
Rita Birziņa, Dagnija Cēdere
Bioloģijas fakultātes 1.kursa studentu gatavība studijām
Gunta Kraģe, Madara Marija Ose, Romāns Putāns, Ilze Šūmane
Diskusija "Sākums veiksmīgām studijām?"
Agnese Līgotne
LU 1.kursa studentu aptauju rezultātu izvērtējums
Sarmīte Voitkāne
1.kursa studentu pārejas posma psiholoģiskie aspekti - problēmas un risinājumi
Agita Šmitiņa
LU pieredze studentu atbalsta pasākumu organizēšanā
Ieva Margeviča-Grinberga
Kā veiksmīgi studēt?