Aicinām piedalīties Latvijas Universitātes (LU) Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes (IZPF) Izglītības pētniecības institūta un Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) rīkotajā Starptautiskās izglītības sasniegumu novērtēšanas asociācijas Starptautiskā pilsoniskās izglītības pētījuma ICCS 2022 Eiropas aptaujas pirmo rezultātu paziņošanā. Aptauja ļauj salīdzināt Eiropas Savienības valstu skolēnu viedokļus par savu un Eiropas nākotni. Pasākums notiks otrdien, 20. februārī, plkst. 11.00 Eiropas Savienības mājā Rīgā, Aspazijas bulvārī 28, 2. stāvā.

Pasākumu atklās IZM Politikas iniciatīvu un attīstības departamenta direktora vietniece jaunatnes jomā Randa Ķeņģe. Savukārt par pētījuma rezultātiem plašāk pastāstīs LU IZPF Izglītības pētniecības institūta vadošā pētniece Ireta Čekse.

Starptautiskā pilsoniskās izglītības pētījuma ICCS 2022 galvenais mērķis ir izzināt jauniešu (13–14 gadu vecumā) sapratni un gatavību kļūt par pilsoņiem laikā, kad demokrātija un pilsoniskā līdzdalība saskaras ar dažādiem izaicinājumiem. Pētījuma pirmie Latvijas rezultāti aizvadītā gada novembrī publicēti ziņojumā “Jaunais atskaites punkts pilsoniskajā izglītībā”.

Eiropas aptauja ir daļa no ICCS 2022 pētījuma un tās rezultātiem būs veltīts atsevišķs ziņojums. Tajā apskatīts skolēnu redzējums par savu piederību Eiropai un Eiropas Savienībai, kā arī skatījums uz Eiropas pilsoņu nodarbinātību. Eiropas aptaujā piedalījās 17  Eiropas Savienības dalībvalstis, tostarp Latvija.

Skolēnu prasmes un kompetences vērtējošie starptautiskie salīdzinošie izglītības pētījumi notiek cikliski reizi trīs, četros vai piecos gados, paredzot laiku gan datu ieguvei, gan to sākotnējai analīzei, tādēļ pētījumu pirmo rezultātu paziņošana ir gaidīts notikums, kas pētījumu dalībvalstīs norisinās vienlaikus.

Vairāk par pētījumu: https://www.iea.nl/studies/iea/iccs/2022.

Eiropas aptaujas ziņojums pasākumā būs pieejams drukātā formātā. Savukārt pēc tās – brīvi pieejams arī institūta mājas lapā: https://www.ipi.lu.lv/publikacijas-1/iea-iccs/.

Starptautiskās izglītības sasniegumu novērtēšanas asociācija IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement); Starptautiskais pilsoniskās izglītības pētījums ICCS 2022 (International Civic and Citizenship Education Study).

Share