E-studiju vidē ir pieejama jauna, interaktīva Moodle aktivitāte – MOTIVAL spraudnis, kas ļauj ikvienā kursā integrēt pieeju MOTIVAL platformai.
MOTIVAL pievienošanas instrukcija
MOTIVAL platforma ir Eiropas Sociālā fonda projektā “Digitalizācijas iniciatīvas studējošo iesaistei un studiju kvalitātes pilnveidei Latvijas Universitātē un projekta sadarbības partneru augstskolās” (Nr. 8.2.3.0/22/A/006 (DIGITEKA)) izstrādāts risinājums, kurā apvienota inovatīva sociālā tehnoloģija MOTIVAL, kas, atklājot personīgās vērtības, sniedz informāciju par konkrētās personas stiprajām pusēm, kā arī piemērotākajiem motivācijas veidiem, un digitālo prasmju testi, kas palīdz labāk apzināties, kādas digitālās iemaņas nepieciešams attīstīt. Testu rezultātā studentam tiek ieteikti prasmju pilnveidei, iekšējai motivācijai un personības tipam piemērotākie projekta ietvaros izstrādātie kursi.
Pievienojot kursa aktivitātēm MOTIVAL spraudni, studentiem tiek dota iespēja labāk izprast savas vērtības un apzināties savas personības stiprās puses, kā arī atklāt jaunas pieejas pašmotivācijas celšanai. Iespēja testēt digitālās iemaņas, kā arī saņemt rekomendācijas DIGITEKA kursu apguvei, ļaus studentiem attīstīt ne tika studijās, bet arī profesionālā dzīvē nepieciešamas iemaņas, kas saistītas ar informācijas tehnoloģiju lietošanu.
Atkarībā no testa rezultāta, students saņems rekomendāciju apgūt kādu no šādiem kursiem:
- Digitālu risinājumu izstrāde; izmantojot bez-koda un maz-koda (no-code/low-code) platformas;
- Biznesa un datu analīze ar Power BI;
- Darbs ar lielapjoma teksta dokumentiem: Microsoft Word;
- Prezentāciju veidošana: Microsoft PowerPoint;
- Attēlu apstrāde;
- Kopīga dokumentu veidošana: OneDrive un GoogleDrive;
- Microsoft 365: Teams darbs grupās; kopīgas dokumentu mapes;
- Blogi un sociālie tīkli;
- Digitālā satura publicēšana;
- Interneta vietnes izveide;
- Informācijpratība un kritiskā domāšana;
- Informācijpratība un informācijas telpas drošība;
- Uzņēmējdarbības vadība digitālā vidē un biznesa digitālā transformācija;
- Latviešu zinātnes valodas pamatjautājumi;
- Angļu zinātnes valodas pamatjautājumi;
- Sociālo tīklu un reklāmas izmantošana biznesa un personas zīmola veidošanai;
- Mobilo lietotņu izveide;
- Datu vizualizācijas metodes;
- Tiešsaistes aptauju izveide un datu ieguve: Microsoft Forms; Google Forms;
- Multimediju satura izveide saziņai (dažādi bezmaksas prezentāciju rīki);
- Kiberdrošība;
- Datu drošības vadība;
- Zinātnisko rakstu un sekundāro datu gudra meklēšana tīmeklī un ārējās datu bāzēs;
- Multimediju saturs un video apstrāde;
- Sadarbība un procesu pārvaldība: Microsoft 365 Outlook;
- Blokķēžu tehnoloģijas;
- Praktiskā mašīnmācīšanās ar Python;
- SQL pamati un SQL izmantošana darbā ar relāciju bāzu datiem;
- Prognozēšanas modelēšanas procesi;
- Informācijas sistēmu biznesa prasību analīze un specifikācijas;
- Risku vadība;
- Datu analīzes pamatcikls un datos balstītu lēmumu pieņemšana;
- Datu analīze (R);
- Datu analīze (Python);
- Microsoft 365 administrēšanas pamati;
- Biznesa analītika;
- Datu priekšapstrāde un datu pārvaldīšana ar R;
- Datu ieguve un analīze.
Rekomendācijā kursi atspoguļosies tādā secībā, kādā tos ieteicams apgūt, kā pirmos uzrādot tos kursus, par kuros apskatītajām tēmām atbilstoši testa rezultātiem konkrētajam studentam ir vismazāk zināšanu. DIGITEKA kursi ir pieejami bez maksas un tiem iespējams pašreģistrēties. Kursi veidoti tā, lai katrs interesents tos varētu apgūt pašmācības ceļā, tajos ietvertas digitālās laboratorijas pašpārbaudes darbu veikšanai.
Projekta “Digitalizācijas iniciatīvas studējošo iesaistei un studiju kvalitātes pilnveidei Latvijas Universitātē un projekta sadarbības partneru augstskolās” konsorcijā ir iesaistītas piecas Latvijas augstākās izglītības iestādes: Latvijas Universitāte (LU), Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte (LBTU), Vidzemes augstskola (ViA), SIA “Biznesa, mākslas un tehnoloģiju augstskola “RISEBA”” (RISEBA) un A/S “Transporta sakaru institūts” (TSI) , kā arī trīs komersanti – SIA “Tilde”, SIA “Baltijas datoru akadēmija” un SIA “Datorzinību centrs”. Projekts īstenots ar Eiropas Sociālā fonda atbalstu.
Projektu līdzfinansē REACT-EU finansējums pandēmijas krīzes seku mazināšanai