“Preču zīme ir apzīmējums, kas atšķir vienas personas preces vai pakalpojumus (vai mūsu gadījumā – festivālu) no citiem un kalpo kā mārketinga instruments. Reģistrācija piešķir preču zīmes īpašniekam izņēmuma tiesības tās lietošanā, kas gan aizsargā īpašnieka labo slavu, gan arī paaugstina organizācijas konkurētspēju kopumā. Latvijā preču zīmes reģistrē Patentu valde. Un ir ļoti svarīgi nodrošināt, lai izvēlētā preču zīme atšķirtos no citām,” par preču zīmes nozīmību paskaidro LU Biznesa inkubatora vadītājs Andis Cekuls un turpinot par festivāla "Icebreakers" preču zīmi atklāj, ka Patentu valdē tā tika pieteikta 2021. gadā, bet apstiprināta – 2022. gada februārī. Un ir ļoti pateicīgi un priecīgi, ka šogad konkursā “Gada preču zīme 2022” festivāla "Icebreakers" preču zīmei bija tas gods saņemt LTRK simpātiju balvu.
LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš uzsver: “Intelektuālais īpašums ir nozīmīgs ne tikai pašiem komersantiem, bet arī Latvijas ekonomikai, tādēļ tiem, kuri ir paveikuši savus mājas darbus jeb reģistrējuši preču zīmes, tiesiskā aizsardzība ir daudz augstākā līmenī nekā tiem, kuri paļaujas uz veiksmi.”
Konkursa “Gada preču zīme 2022” uzvarētāji tika paziņoti 27. aprīlī Uzņēmēju namā. Nominācijā “Gada preču zīme – Latvijai” 1. vietu ieguva SIA “Lignex" preču zīme “woowooll”, savukārt nominācijā “Gada preču zīme – pasaulei” visaugstāko apbalvojumu saņēma SIA “Silvanols” preču zīme “Silvanols – created by nature, perfected by science”.
Konkursu “Gada preču zīme 2022” jau desmito gadu rīko Patentu valde sadarbībā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru un Latvijas Dizaineru savienību.
Vairāk par konkursu “Gada preču zīme 2022” lasīt šeit!