Mediju un jauno tehnoloģiju izplatīšanās, kā arī iespējas piekļūt daudzveidīgai un liela apjoma informācijai rada aizvien jaunus izaicinājumus jomās, kas saistītas ar cilvēku komunikācijas paradumiem. Kādas lietotnes mēs izmantojam savstarpējā saziņā? Kādai informācijai uzticamies? Kādas iespējas mums paver internets un kādus potenciālos riskus tas spēj? Zināšanām mediju un informācijas pratībā, kā arī kritiskā domāšana ir īpaši nozīmīga, ja vēlamies lielot kvalitatīvu informāciju. SZF studenti, pieaicinot nozares speciālistus, ir gatavi dalīties savās zināšanās un prasmēs, lai ikviens apmeklētājs kļūtu par “medijpratēju”.
“Influencerpratības” pasākumā 19. septembrī aicinātas piedalīties visas trīs šajā nozarē iesaistītās puses – uzņēmumi, influenceri un patērētāji –, aicinot katru no viņiem dalīsies ar savu biznesa redzējumu. Apmeklētāji varēs uzzināt, kas patiesībā ir influenceri, ko nozīmē šī jaunā profesija un kā tas ietekmē tieši viņus. Sarunā piedalīsies:
- Artūrs Mednis – digitālā satura mārketinga stratēģis
- Patrīcija Anna Vavilova – sabiedriski un politiski aktīva studente ar augstiem mērķiem, topošā juriste un uzņēmēja
- Emīlija Sama – studente, satura veidotāja gan YouTube, gan Instagram
- Gundars Veits – YouTube kanāla DorotheaTV menedžeris, satura veidotājs
- Katrīna Karele – studente, satura veidotāja, tautas mūzikas cienītāja
- Laura Katrīna Baumane - Rīgas Jauniešu iniciatīvu fonda līdzdibinātāja, aktīva studente
- Kristofers Vallers – Rīgas Jauniešu iniciatīvu fonda līdzdibinātājs, aktīvs students
- Andris Reinholds – digitālo mediju eksperts
Jēdziens “influenceris” ir aizgūts no angļu valodas “influencer”, kam nav precīza tulkojuma latviešu valodā. “Influence” latviešu valodā tiek tulkots kā “ietekme”. Influencerus var saukt par ietekmes aģentiem vai viedokļu līderiem.
Influenceru iesaiste produktu vai pakalpojumu popularizēšanā kļūst aizvien biežāka. Lielais sekotāju loks nodrošina iespēju ātri sasniegt plašu un mērķētu auditoriju. Tos iemīļojuši ne tikai jaunieši, bet arī reklāmas devēji, sekmējot mediju biznesa maiņu. Mūsdienās gandrīz katram jaunietim ir savs influenceris jeb ietekmes aģents, jo ir mainījies ziņu ieguves un patēriņa veids. Ziņas arvien retāk tiek meklētas tradicionālajos medijos, dodot priekšroku netradicionālajiem kanāliem, piemēram, caur influenceriem, kuri arī ietekmē indivīda domu un viedokli.
Uz pasākumu gaidīti 9. –12.klases vecuma jauniešus, kā arī citi interesenti.
Dalība bez maksas, bet dalība jāpiesaka rakstot uz e-pastu medijpratejs@gmail.com (norādot vārdu, uzvārdu, skolu un klasi).
Pasākumu organizē: Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultāte sadarbībā ar Latvijas Nacionālo bibliotēku.
Pasākuma atbalsta: UNESCO Latvijas Nacionālo komisiju un Ziemeļu Ministru padomes biroju Latvijā.