
“Divu mācību gadu laikā jau 13 Latvijas Universitātes (LU) studentu, kas saņēmuši vai aizvien saņem “MikroTik” stipendijas, jau strādā pastāvīgu darbu skolā, tostarp arī ārpus Rīgas. Stipendija ne tikai nodrošina finansiālu atbalstu, bet arī piedāvā studentiem iespēju iepazīt pedagoga profesiju reālajā mācību vidē. Šāda pieeja palīdz mazināt eksakto zinātņu pedagogu trūkumu Latvijas skolās, kas ir viens no svarīgākajiem izaicinājumiem valsts izglītības sistēmā,” stāsta LU fonda valdes priekšsēdētāja Baiba Ebuliņa.
LU fonda aptauja liecina, ka “MikroTik” stipendija ievērojami ietekmē studentu profesionālo izaugsmi un karjeras izvēli. Visi aptaujātie stipendiāti norāda, ka finansiālais atbalsts ļāvis pilnvērtīgi pievērsties studijām, mazinot ikdienas tēriņu slogu un vajadzību meklēt papildu darbu. Turklāt 16 studentu uzskata, ka stipendija bijis galvenais stimuls izmēģināt darbu skolā un turpināt pedagoģisko karjeru.
Pieci jaunie skolotāji paralēli studijām izvēlējušies darbu arī ārpus Rīgas – Engurē, Siguldā, Baldonē, Ogrē un Ikšķilē. Lielākā daļa jauno pedagogu pasniedz ķīmiju, fiziku vai matemātiku 8., 9., un vidusskolas klasēm, tostarp arī trijās valsts ģimnāzijās.
Šīs stipendiju programma saskan ar LU mērķi attīstīt un nostiprināt izcilību STEM jomās, veicinot jauno pedagogu sagatavošanu. Tas ir ieguldījums ne tikai akadēmiskajā izglītībā, bet arī Latvijas ilgtspējīgā attīstībā, veidojot kvalificētus un motivētus skolotājus, kas spēj iedvesmot un izglītot nākamās paaudzes.
B. Ebuliņa atzīst, ka rezultāti iepriecina un parāda, ka stipendiju programmas ne tikai sniedz materiālu atbalstu, bet arī veicina pārliecību par izvēlēto profesionālo ceļu, un veicina jaunu pedagogu piesaisti skolām.
Stipendiāti atzīst, ka tieši stipendija mudinājusi izmēģināt darbu skolā un saprast, ka pedagoģija var būt aizraujošs un piepildīts karjeras ceļš. Bez tās, iespējams, nemaz skolā nestrādātu. Daudzi studenti uzsver, ka stipendija devusi arī papildu drošību un pārliecību par profesionālo izaugsmi, ļaujot koncentrēties uz mācību procesa kvalitāti un radošu pieeju darbam ar skolēniem. Šāda pieredze sniedz vērtīgas iemaņas karjeras attīstībai un personīgu gandarījumu par ieguldīto darbu izglītības jomā.
LU fonda Platīna mecenāta SIA “Mikrotīkls” ziedojumi vairāk nekā sešu miljonu apmērā devuši nozīmīgu ieguldījumu Latvijas pētniecības zinātnēs, kā arī dabaszinātņu, tehnoloģiju un medicīnas nozaru izglītības attīstībā.