Personālvadības departamenta sastāvā ir Darba tiesisko attiecību nodaļa, Personāla attīstības nodaļa un Sociālais dienests.
Darba tiesisko attiecību nodaļa nodrošina LU personāla vadības politikas un vidēja termiņa attīstības plāna izstrādi un koordinē tā ieviešanu un īstenošanu, izstrādā un ievieš LU personāla vadību reglamentējošos normatīvos aktus, nodrošina to aktualitāti, ievērošanu un pilnveidi; nodrošina darba tiesisko, civiltiesisko attiecību un brīvprātīgā darba attiecību nodibināšanas, grozīšanas un izbeigšanas procesus; uzrauga personāla prombūtnes organizāciju, t.sk. darba laika uzskaiti, apkopo, uzkrāj un analizē informāciju par LU personāla kompetencēm, aktualizē un sniedz informāciju par personālu valsts informācijas sistēmās. Nodaļa veido un atbild par personāla vadības informācijas sistēmas attīstību un datu atbilstību un integritāti tajā, t.sk. prombūtnes iemeslus.
Personāla attīstības nodaļa organizē vispārējā personāla plānošanu, piesaisti, atlasi un ievadīšanu darbā, sniedz atbalstu personāla attīstības, karjeras un pēctecības plānošanas sistēmas izstrādāšanā un pilnveidošanā, īsteno personāla izaugsmes veicināšanas pasākumus, pārrauga akadēmisko amatu konkursu izsludināšanu un rezultātu apkopošanu, kontrolē akadēmiskā personāla ievēlēšanas un nodarbinātības termiņu ievērošanu, veicina LU organizācijas kultūras principu ievērošanu un iesaistās iekšējās komunikācijas procesu īstenošanā, iesaistās drošas un veselībai nekaitīgas darba vides nodrošināšanā, īsteno labbūtības pasākumus.
Sociālais dienests nodrošina sociālās aizsardzības un iekļaušanas politikas izstrādi un koordinē tās ieviešanu un īstenošanu; īsteno pensionēto ilggadējo LU darbinieku sociālās aizstāvības un viņu aktivitāšu atbalstu.