Summer School Development Programme for European HEIs - SumHEIs
Programme: Erasmus+ (Key Action 203)
Duration: 01.09.2019 – 31.08.2021 (extended till 31.08.2022 due to the Corona)
Aim of the project
SumHEIs project is targeted at developing summer schools at the European higher education institutions (HEI) by increasing quality and quantity; to improve the delivery of services in existing summer schools (e.g. increasing skill of summer schools’ representatives) and to foster new initiatives among HEIs.
Summary of the project
The project's main challenge is to design a Summer School Office Model as an innovative and prototype tool for the development of a successful summer school to be used by HEIs.
Main products (outputs) to be delivered:
OI1 - SWOT Analysis on Summer School Programmes in HEIs (available in English)
This is the final report of the results of the research held by the consortium involving Academic and Administrative Staff of European HEIs from Italy, Greece, Latvia and Ireland. In this document are introduced the results from the surveys, SWOT analysis and interviews performed in these countries, that allowed partners to better understand the practices and needs of summer school programs around Europe. It includes best practices, roles and responsibilities of staff, services and procedures, new drivers and challenges. It also incorporates the full SWOT analysis of summer school programs.
IO2 - Development of Capacity-building Programme for Academic & Administrative Staff on Summer School Programmes (available in English)
This report includes and discusses all findings and outcomes of the Training Needs Analysis in the partner countries. The aim of the Training Needs Assessment is to design a training plan, coherent and aligned to the actual needs of the staff and academic (necessary skills for designing and managing summer schools)s. This report also includes information for the Curriculum Outline and the MOOC (Massive Open Online Course).
Training Needs Analysis is includes also the results of SumHEIS Validation Workshop that tool place on 24 March 2021. Participants of the event – experts on the summer schools from Latvia, Italy, Greece and Ireland.
IO3 - Design and Development of Summer School Office
- Services for Procedural and Functional Improvement of Summer School Programmes
- Design of a "Model Summer School Office"
- Development of a Summer School Communication Strategy for HEIs
IO4 – Design and Development of the Summer School Development Open Educational Platform
- Design of the Summer School Open Educational Platform
- Development of the Summer School Open Educational Platform
- Pilot-testing and fine-tuning of the Open Educational Platform
Project partners:
Project is represented by 7 partners (mostly HEI) from Italy, Greece, Ireland and Latvia
Lead Partner: Sapienza University of Rome
Maynooth National University of Ireland
SYDIC - System Dynamics Italian Chapter
More information about the project:
Vasaras skolu attīstības programma Eiropas augstākās izglītības iestādēs
Programma: Erasmus+ (Key Action 203)
Ilgums: 01.09.2019 - 31.08.2021 (pagarināts līdz 31.08.2022)
Projekta mērķis
SumHEIs projekta mērķis ir attīstīt vasaras skolas Eiropas augstākās izglītības iestādēs (AII), paaugstinot to kvalitāti un kvantitāti; uzlabot pakalpojumu sniegšanu esošajās vasaras skolās (piemēram, paaugstināt vasaras skolu pārstāvju kvalifikāciju) un veicināt jaunas iniciatīvas starp AII. Projekta galvenais uzdevums ir izstrādāt Vasaras skolas biroja modeli kā inovatīvu un prototipisku rīku veiksmīgas vasaras skolas attīstībai, ko varētu izmantot augstākās izglītības iestādes.
Galvenie projekta produkti (rezultāti):
OI1 - Vasaras skolu programmu SVID analīze augstskolās (pieejams angļu valodā)
Šis ir galīgais ziņojums par pētījuma rezultātiem, ko veica konsorcijs, kurā piedalījās Eiropas augstskolu akadēmiskais un administratīvais personāls no Itālijas, Grieķijas, Latvijas un Īrijas. Šajā dokumentā ir apkopoti šajās valstīs veikto aptauju, SVID analīzes un interviju rezultāti, kas ļāva partneriem labāk izprast vasaras skolu programmu praksi un vajadzības visā Eiropā. Tajā ietverta labākā prakse, personāla lomas un pienākumi, pakalpojumi un procedūras, jauni virzītājspēki un izaicinājumi. Tajā iekļauta arī pilnīga vasaras skolu programmu SVID analīze.
IO2 - Kapacitātes stiprināšanas programmas izstrāde akadēmiskajam un administratīvajam personālam vasaras skolu programmās (pieejams angļu valodā)
Šajā ziņojumā iekļauti un aplūkoti visi secinājumi un rezultāti, kas gūti mācību vajadzību analīzē partnervalstīs. Mācību vajadzību novērtējuma mērķis ir izstrādāt mācību plānu, kas būtu saskaņots un atbilstu faktiskajām personāla un akadēmiskā personāla vajadzībām (nepieciešamās prasmes vasaras skolu veidošanai un vadīšanai). Šajā ziņojumā ir iekļauta arī informācija par mācību plāna izklāstu un MOOC (masveida atvērto tiešsaistes kursu).
Mācību vajadzību analīze ietver arī SumHEIS validācijas semināra rezultātus, kas notika 2021. gada 24. martā. Pasākuma dalībnieki - vasaras skolu eksperti no Latvijas, Itālijas, Grieķijas un Īrijas.
IO3 - Vasaras skolas biroja izveide un attīstība
- Vasaras skolu programmu procesuālās un funkcionālās uzlabošanas pakalpojumi
- “Vasaras skolas biroja parauga” izstrāde
- Vasaras skolu komunikācijas stratēģijas izstrāde augstskolām
IO4 – Design and Development of the Summer School Development Open Educational Platform
- Design of the Summer School Open Educational Platform
- Development of the Summer School Open Educational Platform
- Pilot-testing and fine-tuning of the Open Educational Platform
Projekta partneri:
Projektā piedalās 7 partneri (galvenokārt augstskolas) no Itālijas, Grieķijas, Īrijas un Latvijas.
Vadošais partneris: Romas Sapienzas Universitāte
Mainutas Īrijas Nacionālā universitāte
SYDIC - Sistēmu dinamikas Itālijas nodaļa
Vairāk par projektu:
Sekojiet SumHEIS aktivitātēm tīmekļa vietnē un Facebook.