Mācību uzdevumu izpildes uzsākšana

Diezgan bieži studenti vilcinās un atliek rakstveida uzdevumu izpildi, jo tas ir apjomīgs darbs un tam jāsagatavojas. Dažreiz nav īsti skaidrs, kā un ar ko to sākt. Tas rada un palielina šaubas par savām spējām šos uzdevumus paveikt. Negatīva attieksme pret sevi kā rakstītāju rada iekšēju nemieru, kas var  aizkavēt darbošanos. Pozitīva attieksme pret sevi var palīdzēt uzsākt un paveikt šāda veida uzdevumus. Šeit piedāvājam ieteikumus, kā uzlabot attieksmi pret sevi, lai laikus sāktu un laikā izpildītu rakstveida uzdevumus.
Kā tu varētu mainīt attieksmi pret sevi, lai izpildītu uzdevumu

Ja prātā nāk turpmāk minētam, līdzīgas negatīvas domas....

...tad maini savu attieksmi: iedrošini sevi, lai sāktu rīkoties.

1. „Nekas no uzrakstītā nav īsti labi ”

„Nav jēdzīgi tā kritizēt sevi. „Ņemšu un uzrakstīšu to, ko spēšu, tad vēlāk to uzlabošu”.

 

2. „Nevaru izdomāt, kā iesākt”.

„Nav jau jāsāk rakstīt no paša iesākuma. Varu iesākt kādu gabalu no tā visa un pēc tam rakstīt ievadu”.

 

3. „Biju nodomājis šodien sākt rakstīt. Bet esmu tikai grozījies ap to. Man pavisam neveicas”.

„ Ikviens vilcinās ar rakstu darbiem. Tas ir pavisam dabīgi. Nav ko sevi mocīt un sevi par to tiesāt”.

 

 

4. "Es jūtu, ka neatbilstu prasībām. Tas ir bezcerīgi”.

„Es pārāk daudz sagaidu no sevis. Man vispirms jāiemācās tas, ko vajag zināt, un tad jāuzraksta tas, ko iemācījos”.

 

5. „Es tiecos pēc tā, lai uzrakstītu pavisam perfekti”.

„Neviens nav perfekts. Tomēr es varu būt kompetents attiecībā uz to, ko daru. Es centīšos kļūt kompetentāks”.

 

6. „Neesmu iesācis rakstīt tad, kad biju to nodomājis, es tikai dauzos apkārt”.

„Es tūliņ varu kaut ko darīt. Rakstīšu kādas piecas minūtes, un tad tas parādīs to, ka tomēr esmu sācis to darīt”.

 

 

7. „Es nespēju rakstīt, ja nav tam  īsti piemēroti apstākļi”.

„Es tik nerroju sevi. Ja vien pielāgojos dažādiem  apstākļiem, es varu labi izpildīt uzdoto”.

 

8. „Es neesmu piedzimis par rakstnieku. Rakstīšana man padodas slikti. Man nav talanta”.

„ Rakstīšanai nemaz nevajag lielu talantu, tai ir nepieciešams laiks un darbs. Man nav jāpiedzimst par rakstnieku, lai izpildītu rakstu darbus. Vajag tikai koncentrēt uzmanību uz tēmu un rakstīt”.

 

9. „Es neesmu radošs cilvēks”.

„Tā es tik sevi biedēju. Jānomierinās. Manai vērtībai šeit nav liela nozīme Viss, kas man jāizdara, ir jāpabeidz un jānodod šis darbs.”.

 

10. „Es nevaru rakstīt, pirms neesmu visu izpratis”.

„Es varu uzrakstīt to, ko jau tagad izprotu. Ja es gaidīšu tik ilgi, kamēr visu sapratīšu, es nekad neiesākšu rakstīt, kur nu vēl to pabeigšu.”.

Apdomājiet un sarakstiet savas negatīvās domas, respektīvi,  tās, kuras attiecināt uz sevi,  un mēģiniet tās nomainīt ar pozitīvāku attieksmi. Tas varētu būt noderīgi, lai iesāktu un pabeigtu izpildīt kādu mācību uzdevumu.